2016. május 2., hétfő

Reklamáltam a péntárosnál, avagy egy ezres útjának története

E történetet nem azért írom le, hogy fényezzem magam (no, jó, csak egy kicsit), hanem az a célom, hogy elújságoljam, technikailag immár mi mindenhez adottak a feltételek például a Penny Áruházakban.

Az egyik egységben 2175 forint értékben vásároltam árukat. A pénztárnál tízezres bankjeggyel fizettem, s testvérek között is 7825 forint járt vissza. A pénztáros hölgy a szokásához híven mondta, hogy 10 ezrest kaptam, s 7825 forint a visszajáró.
Miután eltoltam a bevásárlókocsit, nem nagyon szoktam, de ezúttal nézegettem a blokkot. Azon fel volt tüntetve a visszajáró összeg.

A pénztárcámba tett pénzt akárhogyan számoltam, egy ezressel többnek találtam, mint kellett volna. A bankjegyeket a pofára esésem elkerülése végett legalább 3-szor szemügyre vettem. Egyértelmű volt számomra, hogy a kasszában álló hölgy saját kárára tévedett.

Vártam, s amikor vevők alig álltak a pénztárnál, visszamentem... A nő igencsak elpirosodott. Arcának vörössége annak hatására sem csökkent, hogy nem követelek tőle, hanem én adnék egy ezrest vissza neki. Nem nagyon hitte el.  

Éreztem, bonyodalmat okozok, s felajánlottam, hogy ha a kasszazárás után egy ezrese hiányzik, s azt be kell tenni saját zsebből, akkor holnap odaadom neki a pénzt.

Közölte, hogy ez így nem lesz jó! Csengetett, s jött a kolléganője és egy biztonsági őr. A hölgy elkérte a blokkomat azzal, hogy annak alapján vissza tudják nézni a történteket. El se tudtam képzelni, a blokkom alapján mit tudnak visszanézni, de nem akartam okoskodni, meg akadékoskodni, átadtam a számokkal teli papírdarabkát.  

Bő negyedóráig várakoztam. A raktár és az irodák felől kijövő biztonsági őr megnyugvással látta, hogy még nem távoztam az üzletből. Egyik fiatal alkalmazott szemrehányásképpen megjegyezte a pénztárosnak, hogy a nekem visszajáró pénzt olyan mozdulatokkal számolta meg, s tette a pultra, hogy nem látszik, milyen címletű és hány bankjegyet adott át.

Ekkor esett le nálam a „tantusz”, hogy az üzlet egészében, de legfőképpen a pénztárnál történteket kép és talán hang formájában is rögzítik. Azért mondják a pénztárosok a vevőknek, mint a papagáj, látszólag fölöslegesen, hogy milyen pénzt kaptak, s mennyi jár vissza, hogy a művelet ne csak film, hanem hang formájában is visszakereshető legyen.

A helyzet odáig bonyolódott, hogy a kasszában lévő pénz megszámolása mellett döntöttek. Ehhez engem is az irodába invitáltak.  Megfigyeltem, hogy az emeletről az ablakon át az egész eladótérre jól rálátni.

Egy gép segítségével rövid idő alatt megszámolták a pénztárban lévő összes pénzt. Az e műveletet végző hölgy közölte, ezer forint a differencia. Viszont azt hitte, így a záró egyenleg összesen kétezer forinttal nem stimmel. Fel sem merült benne, hogy én, mint vevő, nem a visszajárónál kevesebb pénzt tettem szóvá, hanem éppen fordítva, én akarok visszaadni ezer forintot. Ez már nemcsak a „vétkes” pénztáros, hanem a biztonsági őr számára is világos volt. Végül az ellenőrző hölgy is megértette, miről van szó.

Mindnyájan nagyon köszönték... Én pedig örültem, hogy 2016. május 2.-án 15 óra körül tehettem valami jót. Megérezhettem a gyakran hallott, de eddig kétkedéssel fogadott igazságot, hogy jobb adni, mint kapni...

                                    Cselényi György


Kapcsolódó cikk: http://gyurciszemszog.blogspot.hu/2017/12/az-ezres.html



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése